Koleksi jokes yg anda ada..

View previous topic View next topic Go down

Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 1:55 pm

Meh aku kongsi ngan korang koleksi aku ek..

TEMPAT PERTAMA

Pada suatu hari, Ali memberikan emaknya buku laporan......
Emak: Hah! tempat ke 35. Kenape teruk sangat!Pernahkah Ali mendapat tempat pertama?
Ali: Tentulah pernah!
Emak: Bila?
Ali: Apabila bunyi loceng pulang atau rehat, sayalah orang pertama yang keluar dari kelas.
Emak: ??? cyclops

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 1:58 pm

ikan


Soal : Kalau semua binatang kat dunia ni jadi ikan, ikan jadi ape....
jawab : jadi banyak...

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 2:00 pm

penggunaan ayat..


pada suatu hari ni,
terdapat seorang manusia bername ali,
die ade seekor kuda,
kudanya masih kecil.
dari kecil lagi ali mengajar kudanya,
pada hari ahad thn 1965(main tibai je)
ali mengajar sesuatu yg x msk akal.
die berkate pade kude tersebut(name kude die hitam)
ali: hitam, bile aku kate alhamdullilah, ko trs lari dan bile aku kate basmallah ko berhenti..
hitam pon setuju
seorang raja tlh mengupah ali sekirenye membawa watikah ini kepada dato' satim dkt serdang..
ali pon setuju..
dgn banggenye..die naik kuda dan mengatakan ahamdulillah..
hitam pon terus memecut..
rase2nye dorunk pusing satu dunia..
bile smpi je serdang kude x berhenti...
ali pon hairan...
kude tu memecut sehingge hmpr dgn gaung...
ali cemas...
dengan lantsnye ali membaca basmallah..
kude tu pon berhenti...
ali pon mengata"alhamdulillah nasib baik aku x jatuh lagi"
dengan pantasnye kude pon memecut..
akhirnye jatuh kedalm gaung tu...

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 2:02 pm

Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknanya: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.

Peribahasa:Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan Olimpik jua.
Maknanya: Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus.

Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknanya: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak... be proud of what you are.

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknanya: Ada orang kentotlah tu...

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
Maknanya: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknanya: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke....kat tengah ke...tengah baring ke.

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknanya: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak......btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknanya: Nasib malang yg tak agak-agak

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 2:04 pm

Tapei


dalam bahasa Terengganu, tapai di panggil tapei,

ada satumamat ni nak main teka teki...
dalam banyak2 tapei, tapei ape yang tak leh makan?

jawapannya taperwaelaaaa.....

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 2:05 pm

bodoh giler


aduh napa hang buang phone hang bapak hang baru beli???!!

sy takut lah mak

napa hang takut?

yelah dlm iklan tu yg digi tu ikut je mana kita pi hah lagi satu yg iklan music bck gruond tu semua org ikut tu yg sy takut tu.

hai nape lah aku ade anak camni

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Fri Feb 22, 2008 2:10 pm

Seluar Dalam


Pada satu hari, si suami balik dari kerja dan mendapati si isteri tengah bergaduh besar dengan maid indonesianya. .. maka si suami dengan hati yg suci ingin lah jadi org PBB jap, nak tolong damaikan suasana.. maka bertanyalah si suami ngan suara yg lembut pada isterinya..Apa hal ni!!!!!
Yang... . kenapa bising2 ni"... ..jawap si isteri dgn nada marah... "ni hah!!!!! seluar dalam i hilang, tentu si Tuti(nama ni rekaan semata2) yang curi seluar dalam Gucci i yg mahal yg i beli kat Beijing tuhh!!! " Disambut pulak oleh si suami ... ." alahai Yang ni, takkan lah sebab hilang satu helai seluar dalam pun nak bising se kawasan perumahan. Dah, dah,nanti Abang belikan ganti yg lebih mahal dan seksi lagi... " Berkata lagi si isteri... "Tapi bang, kalu sehelai i tak sakit hati sangat, ni yang hilang tu , 10 helai tau... ... 10 helai!!! (sambil tunjuk jari sepuluhnya)" Maka terkejut beruklah si suami dengar berita ini, berpusing lah dia pada Tuti yg terkebil2 sejak tadi... dgn suara yg lebih lembut lagi ,si suami bertanya... ."betul ke Tuti, kamu yang curi seluar dalam mak encik kamu ? Ingat... .kamu mesti bercakap benar!!!" Si Tuti dengan muka yang ketakutan dan suara terketar2 yg pekat dgn pelat indonesianya pun menjawaplah. .. . " tapi... tapi... tapi... bapak kan tahu saya enggak pernah pakai seluar dalam!!!!! " lol!

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by azzira on Sun Mar 02, 2008 10:32 pm

ha ha ha....kelako...kelako....suker baca.... Very Happy

azzira

Posts : 3
Join date : 2008-03-02
Location : ...di bawah langit biru

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by meowlin on Mon Mar 03, 2008 5:33 pm

keh keh keh Razz

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi jokes yg anda ada..

Post by Sponsored content Today at 11:05 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum