Mereka Lebih Hina dari Binatang..

View previous topic View next topic Go down

Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by meowlin on Wed Apr 09, 2008 12:27 pm

KUALA LANGAT: “Mereka lebih hina daripada binatang kerana mencampakkan tubuh arwah suami saya ke dalam longkang selepas membunuhnya,” kata Siti Jaliah Hasan, 50, selepas suaminya Taib Kassim, 54, dibunuh dalam kejadian rompakan asrama pekerja kilang di Taman Telok Baru, Telok Panglima Garang, awal pagi kelmarin.

Siti Jaliah yang ditemui di rumahnya di Kampung Kebun Baru, di sini, semalam, berkata seminggu sebelum kejadian, mangsa yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di tempat kejadian berperangai pelik apabila merenung wajah kelima-lima anak mereka dan seolah-olah mengasingkan diri daripada keluarga.

Menurut Siti Jaliah, arwah suaminya turut memaklumkan dia sering rasa berat hati untuk ke tempat kerja.

“Untuk beberapa hari, arwah sering mengadu hatinya sentiasa berdebar-debar setiap kali keluar rumah untuk ke tempat kerja, lebih-lebih lagi apabila bertugas syif malam.


“Arwah kerap menceritakan ada banyak kejadian pergaduhan membabitkan lelaki warga Vietnam di sekitar kawasan tempatnya bekerja dan dia bimbang jika turut menerima padah,” katanya sebak.

Menurut Siti, arwah seorang yang berani tetapi beberapa hari sebelum kejadian, dia mula bersikap penakut tetapi tetap bekerja seperti biasa.

Siti Jaliah yang tidak bekerja kini bergantung kepada dua daripada anaknya yang bekerja

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by firdaruddin on Wed Apr 09, 2008 6:00 pm

kang ada jugak pekerja asing yg nak kena usir nie..tak bersyukur langsung..

firdaruddin
Moderator
Moderator

Posts : 151
Join date : 2008-03-27

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by meowlin on Wed Apr 09, 2008 6:49 pm

tu le pasal fir.. derang ni menyusahkan aje.. terutama yg bangla tu.. dah le tak sador badan baw cam longkang.. eee geram..

paling aku geram si nepal2 tu.. makin ramai gak.. indonle.. negro le.. eeeeee...

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by firdaruddin on Thu Apr 10, 2008 9:47 am

tp dah org kita yg terkejar2....tak dapat SRK, muka dekat2 pun jadi la...dah luper ker sejarah lama dulu?hehe

firdaruddin
Moderator
Moderator

Posts : 151
Join date : 2008-03-27

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by mama_anggun on Thu Apr 10, 2008 12:49 pm

nk citer sket hubby ku punye pekeja indon kt site tuh..ade stgh nye baik, ade stgh nye yg asal usul blah mane ntah..mmg kpala angin..

hubby ku ni kontraktor landskap..keje sdiri ni mmg ar kdg ade risiko owg x baya lps siap pojek..

ade skali tuh bdak indon tu nek hangin psl gaji lmbt baya (sangkut kt payment pojek tula..owg lmbt baya) dia gi ugut nk musnahkn kolam ikan ngan pokok2 yg da siap tanam tuh..

hubby ku marah gak kt mat indon nih..kalu wat keje bodoh camtu lg lar payment x dpt..ngong!

rupenye dia stress ngan bini baru dia yg asyik mtk duit jer kt dia..keje dpt penat, bini baru cukur smpai kering..

bini kt indon tu lg x dkirim duit lgsung..time xde duit mrayu2 mtk nk keje..keje cuci longkang pun xpe.. Mad

mama_anggun
Moderator
Moderator

Posts : 149
Join date : 2008-03-11
Location : sebelah tv

View user profile http://www.envytouch.blogs.friendster.com

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by firdaruddin on Thu Apr 10, 2008 2:42 pm

tak bersyukur langsung...

firdaruddin
Moderator
Moderator

Posts : 151
Join date : 2008-03-27

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by PeAh on Fri Apr 11, 2008 12:37 am

yaaaa.....boleh plak kawen byk2 da x der duit....

tp bukan laki jer buat mcm tuh...pompuan pun sama jgk...

ms cuti sem peah keje kilang nie de la jgk kwn2 ngan minah2 senget nie....

mcm2 cerita yg memberi kejutan jantung..... affraid

PeAh
Moderator
Moderator

Posts : 246
Join date : 2008-02-15

View user profile

Back to top Go down

Re: Mereka Lebih Hina dari Binatang..

Post by Sponsored content Today at 4:04 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum