Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

View previous topic View next topic Go down

Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by fiezaslb on Mon Apr 07, 2008 9:56 am

Ifa bukan artis yang dicalonkan, tetapi dijemput ke sana. Seminggu sebelum majlis, rakan artis ini yang namanya di dalam senarai Top 5 anugerah itu mengajaknya menumpang bilik. Bukan untuk tidur, tetapi tempat bersiap dan bersolek. Lagipun Ifa datang dengan suami dan jurusoleknya.

Malah, diajaknya juga duduk di sebelah ketika majlis itu nanti. Sukalah hati Ifa bila dipelawa begitu oleh ‘rakan baik’, sekurang-kurangnya dia tidak perlu sewa bilik hotel yang belum tentu kosong ketika itu.

Sampai hari dijanjikan, kira-kira jam 4 petang, rombongan Ifa menunggu rakan artis berkenaan yang ketika itu di dalam biliknya. Sebelum sampai di puncak Genting, Ifa menghubungi rakannya dan tiada masalah hinggalah tiba di situ.

Pengurus artis itu dipercayai diarah oleh rakan Ifa itu supaya berdolak-dalik dengan harapan Ifa tidak masuk ke biliknya. Pelbagai alasan si pengurus bagi sehingga darah Ifa mendidih apabila dipermainkan begitu.

Terus Ifa beratur, walaupun barisan di depan kaunter hotel itu panjang berjela. Kebetulan seorang peminat setia Ifa nampak artis pujaannya menunggu giliran, dia pun menegur. Peminat itu memberitahu, Ifa akan lambat nanti kerana masa semakin suntuk untuk buat persediaan ke anugerah.

Lalu dipelawa peminat itu ke biliknya. Ifa serba-salah, tetapi akur dengan keadaan yang semakin terdesak. Beria-ia pula peminat (pasangan suami isteri) menyuruh Ifa bersiap di biliknya.

Selepas siap semuanya, tiba masa untuk ke Arena Of Stars. Rakan artis Ifa buat-buat tak nampak Ifa, walaupun lalu depan mata dan ada di dalam bas sama. Nak dijadikan cerita, tempat duduk Ifa yang ‘sepatutnya’ di sebelah rakannya itu diubah lebih ke depan. Inilah rezeki orang teraniaya.

Ifa bukan nak memburukkan sesiapa, tetapi dia serik walaupun sebelum ini ramai menasihatinya supaya berhati-hati dengan rakan artis berkenaan.


klu dh tepat sangat... so sengal kan manusia ni?

fiezaslb

Posts : 6
Join date : 2008-04-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by meowlin on Mon Apr 07, 2008 5:10 pm

azwana ali ni memang dari dulu lagi suka gaduh ngan orang sana sini.. dia aje yg betul org lain salah.. ckp orang bukan nak dengor..
nauzubillah..

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by ceqtom on Mon Apr 07, 2008 6:31 pm

Kdg kala manusia ni suka menunjukkan KEBODOHANnya kat manusia lain..
Cthnya AZWANA ni la..
Dia ni buat sesuatu x fikir PERASAAN org..
Dia rasa dia bagus tp sebenarnya ADOI jo

ceqtom
Moderator
Moderator

Posts : 160
Join date : 2008-04-06
Age : 41
Location : Tgk le kat mana dan......

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by mama_anggun on Mon Apr 07, 2008 6:44 pm

sbenarnye kite ngan hubby ade kt arena of stars ms ABP aritu..

nmpk gak azwan ali ni duduk sblh dgn sorg ppuan..tp bkn artis, x taula PA dier ke sape..

tp mmg kite caya kt ifa raziah..wpun dia kecoh sana sini, tp dia sorg yg btrus trg..dia x penah ade kes gaduh2 rasanya..

mulut je bising, tp ati baik..si azwan tu jer yg byk kes dr dlu..

kt genting ms tu plak br lps ujan..ms nek atas tuh mmg kabus teruk smpai border line jln pun hampir x nmpk..byk keta benti kt bahu jln..enjin brasap pun ader..

nnti kite tepek gambo kite ms gi ABP tu ek.. Smile

mama_anggun
Moderator
Moderator

Posts : 149
Join date : 2008-03-11
Location : sebelah tv

View user profile http://www.envytouch.blogs.friendster.com

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by meowlin on Tue Apr 08, 2008 5:22 pm

mama ada sekalilaa yaa.. waa dapat laa cuci mata tengok karenah artis kan..

eh betullaa.. masa kami tengok kat tv tu pun.. memang kat sebelah azwan tu ada pompan duduk sebelah dia.. tapi keras kejung jaa gayanya.. Nyah@pondan kot!

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by firdaruddin on Tue Apr 08, 2008 7:44 pm

azwan ke?ye ke??uiiii

firdaruddin
Moderator
Moderator

Posts : 151
Join date : 2008-03-27

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by skymania on Wed Apr 09, 2008 2:33 pm

hish.. kalu setakat si azwan mulut puaka durjana ni...
ilang kawan...aku tak heran pon....
sape la terdaya nak ade kawan sotong mulut puaka nih...
uuuiiissshhh...

skymania

Posts : 32
Join date : 2008-04-05
Location : ade la...

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by meowlin on Wed Apr 09, 2008 6:39 pm

sib baik haku tak penah minat kat azwan..

meowlin
Moderator
Moderator

Posts : 1329
Join date : 2008-02-10
Location : celah peti ais

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by ceqtom on Wed Apr 09, 2008 6:58 pm

Geli la tgk perangai POYO azwan ni..
Patut le ramai artis x pekenan ngan dia ni

ceqtom
Moderator
Moderator

Posts : 160
Join date : 2008-04-06
Age : 41
Location : Tgk le kat mana dan......

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by skymania on Thu Apr 10, 2008 1:02 pm

ceqtom wrote:Geli la tgk perangai POYO azwan ni..
Patut le ramai artis x pekenan ngan dia ni

ko tgk aje la mase ABP ari tu.. cam katak pisang dah kekdahnyer...
eeeeiiiii... geli aku ngan die nih... Mad Mad Mad Mad Mad Mad

ari tu ade tgk citer lame la.. tajuk perang mertua...
mase tu si azwan ni blakon ngan aliah lee...
ok lg la mase tu... nmpk la kelelakian die tu...
skunk nih.. hampehhh jeww....

skymania

Posts : 32
Join date : 2008-04-05
Location : ade la...

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by skymania on Thu Apr 10, 2008 1:03 pm

meowlin wrote:sib baik haku tak penah minat kat azwan..

takyah la minat kat die nih...
buat abiskan mase jew... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

skymania

Posts : 32
Join date : 2008-04-05
Location : ade la...

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by mama_anggun on Thu Apr 10, 2008 1:24 pm

dia jer yg pahsan ade pminat...camno?

mama_anggun
Moderator
Moderator

Posts : 149
Join date : 2008-03-11
Location : sebelah tv

View user profile http://www.envytouch.blogs.friendster.com

Back to top Go down

Re: Kisah "kawan baik" lupa kawan baik...

Post by Sponsored content Today at 5:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum